We waren om kwart over 4 wakker. Aan de vroege kant, maar gelukkig wordt het rond 6 uur licht:
Vlak daarna zijn we naar buiten gegaan om ergens ontbijt te halen. Het is nog mooi rustig op straat.
Alleen bij The Bean lopen een aantal toeristen rond. Waarschijnlijk allemaal met een jet lag, net als wij:
Na het ontbijt hebben we een kort rondje door het centrum gelopen. Langs de 16 meter hoge Calder’s Flamingo, op Federal Plaza:
Bij het Adams&Wabash metrostation heb je mooi uitzicht op de metrolijn:
Een op State Street is een mural van Muddy Waters. Het is gemaakt door Eduardo Kobra, uit Brazilië:
Lokale kunst, in een steegje om de hoek:
Aan State Street staat de tv-studio van ABC7, de nieuwszender van Chicago. Een van de presentatoren was op z’n telefoon aan het klooien, de andere lag achter de desk op de grond te snurken:
In sommige straten loop je hele stukken onder de metrolijn:
Toen we bijna terug bij het hotel waren begon het een beetje te miezeren…
Eenmaal op de kamer ging het helemaal los. Dikke storm!
We zouden eigenlijk om 10:00 naar de Air & Water show aan het strand gaan, maar die werd dus uitgesteld totdat het droog was. Om 12:00 ging het uiteindelijk alsnog van start:
Een rustig begin, met een Boeing KC-135 tankvliegtuig en een setje A-10 Thunderbolts:
Daarna kwamen er een paar stuntvliegtuigjes en toen was het tijd voor de Royal Air Force Red Arrows:
Ze geven zo’n 100 shows per jaar en zijn nu voor een aantal shows in Amerika en Canada:
Twee V-22 Ospreys. Dit vliegtuig kan zowel horizontaal als verticaal opstijgen en kan tijdens de vlucht de propellors in een andere stand zetten. Ze hebben meer dan 30 miljard dollar in de ontwikkeling ervan gestoken:
Een van de mooiere demo’s was van een USAF F-16 en een F-22 Raptor. Vooral de F-22 maakt zo enorm veel herrie. En dan vliegen ze vlak over de gebouwen heen, erg mooi om te zien:
Het was de Air & Water show, dus er moest ook een bootje aan te pas komen:
De US Navy Blue Angels uit Pensacola, Florida mochten de show afsluiten. Ze gebruiken F18 Hornets. Tijdens formaties vliegen ze soms op maar 40 centimeter van elkaar!
Ze vliegen tijdens de show vaak met een groepje tegelijk in stuntformaties, terwijl twee van de toestellen omheen vliegen die hun eigen show high speed show doen. De snelheid varieert van 200 tot bijna 1000 km per uur:
Rond een uur of vier zijn we teruggesjokt naar het hotel. Trump Tower en het Wrigley Building uit 1924. Dit was het eerste kantoorgebouw in Chicago met airconditioning:
Op de hoek van de straat stonden een aantal Chinezen te protesteren voor een democratisch Hong Kong:
’s avonds zijn we naar een concert in Tinley Park geweest. Eerst wat eten bij Chipotle:
En toen naar Flo-Rida:
Daarna kwamen de twee overgebleven dames van TLC.
En als afsluiting Nelly, die hier nog verrassend populair was:
Het was wel een mooi stadion; de voorste vakken zijn overdekt en daarachter hebben ze nog een heel stuk grasveld, waar je met je dekentje op kunt zitten. Over twee weken mogen we nog een keer, naar Future & Meek Mill.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten